torsdag den 27. januar 2011

jeg er fremmed i jylland.

Et ultra kort projekt på animations skolen under emnet Indvandring i Danmark "fremmede i Danmark"  ............mub
Hej, jeg hedder Simon.

Jeg har flyttet (emigreret) til jylland, nærmere Viborg fra min fødeby Roskilde.

Jeg går på "The Animation Workshop" Hvor jeg tegner, tegner, hopper og ud vikler mig kreativt.

Når jeg ikke går i skole, bor jeg på det her kollegie. Lige ved fingeren.

Det er lidt bedre udsigt uden en finger foran.

Hvis der er noget af i jylland, så er det jyder. og med nye mennesker...

...kommer der fordomme

det har de nok også over for os. Sådan er det, men det ville blive noget rod at undgå hinanden.

så vi gik rigtig mange strandture

rigtig mange enda!

Den ene bedre end den anden

og vi fandt ud af hvor ens vi var




så helt automatisk foravandt alle fordommene

puf!

og også fordommene om sjællænder

puf!

og så blev vi glade!

...


hemmeligheden ved fordommene var vi huskede på ikke at være bange.
som f.eks sjællænder elsker gule klude

og jyder elsker blå

SÅ! se nu hvad der sker!

vi udveksler klude og finder ud af den ene er måske lige så god eller bedre end den anden

og det som der er rigtig sejt ved at udveksle klude er...

...jeg kan altid gå tilbage og spise mine gule klude

og jyden sine blå.